BluePink XHost |
Oferim servicii de instalare, configurare si monitorizare servere linux (router, firewall, dns, web, email, baze de date, aplicatii, server de backup, domain controller, share de retea) de la 50 eur / instalare. Pentru detalii accesati site-ul BluePink. |
CONTRACT DE FURNIZARE DE PRODUSE
nr. ....... din ..............
1. Părţi contractante
Între
autoritatea contractantă ..................................., adresa/sediul ..................................., telefon/fax ...................., număr de înmatriculare ................., codul fiscal ..............., cont (trezorerie, bancă) ...................., reprezentată prin ................................,
(denumirea conducătorului)
funcţia ..............................., în calitate de achizitor, şi furnizorul ..............................., adresa/sediul ................................,
(denumirea)
telefon/fax .............., numărul de înmatriculare ..................., codul fiscal .............., cont (trezorerie, bancă) ................, reprezentat prin .........................., funcţia ...................., în calitate de
(denumirea conducătorului)
furnizor, a intervenit prezentul contract.
2. Obiectul şi preţul contractului
2.1. - Furnizorul se obligă să furnizeze şi, după caz, să instaleze şi să întreţină .................................... în perioada/perioadele convenite
(denumirea produselor)
şi în conformitate cu obligaţiile asumate prin prezentul contract.
2.2. - Achizitorul se obligă să plătească furnizorului preţul convenit pentru îndeplinirea contractului de furnizare ................................ .
(denumirea)
2.3. - Preţul convenit pentru îndeplinirea contractului, plătibil furnizorului de către achizitor conform graficului de plăţi, este de ........... mii lei, din care T.V.A. ................ mii lei.
3. Durata contractului
3.1. - Furnizorul se obligă să furnizeze şi, după caz, să instaleze şi să întreţină ........................................, astfel cum este prevăzut în
(denumirea produselor)
graficul de livrare, în decurs de .......................... de la data intrării
(zile/luni calendaristice)
în vigoare a contractului.
4. Definiţii
4.1. - În prezentul contract următorii termeni vor fi interpretaţi astfel:
a) contract - actul juridic care reprezintă acordul de voinţă al celor două părţi, încheiat între o autoritate contractantă, în calitate de achizitor, şi un furnizor de produse, în calitate de furnizor;
b) achizitor şi furnizor - părţile contractante, astfel cum sunt acestea denumite în prezentul contract;
c) preţul contractului - preţul plătibil furnizorului de către achizitor, în baza contractului, pentru îndeplinirea integrală şi corespunzătoare a tuturor obligaţiilor asumate prin contract;
d) produse - echipamentele, maşinile, utilajele şi orice alte bunuri, cuprinse în anexa/anexele la prezentul contract, pe care furnizorul se obligă prin contract să le furnizeze achizitorului;
e) servicii - servicii aferente livrării produselor, respectiv activităţi legate de furnizarea produselor, cum ar fi: transportul, asigurarea, instalarea, punerea în funcţiune, asistenţa tehnică în perioada de garanţie şi orice alte asemenea obligaţii care revin furnizorului prin contract;
f) standarde - standardele, reglementările tehnice sau altele asemenea, prevăzute în Caietul de sarcini şi în propunerea tehnică;
g) origine - locul unde produsele au fost realizate, fabricate. Produsele sunt fabricate atunci când prin procesul de fabricare, prelucrare sau asamblare majoră şi esenţială a componentelor rezultă un produs nou, recunoscut comercial, care este diferit, prin caracteristicile sale de bază, prin scop sau prin utilitate, de componentele sale. Originea produselor şi serviciilor poate fi distinctă de naţionalitatea furnizorului.
h) destinaţie finală - locul unde furnizorul are obligaţia de a furniza produsele;
i) EXW, CIF, CIP, FCA, FOB, DDP etc. - termeni comerciali definiţi conform regulilor şi uzanţelor internaţionale, guvernate de regulamentul INCOTERMS, şi anume:
Grupul E EXW Franco fabrică EX Works
Plecarea
Grupul F FCA Franco transportator Free Carrier
Transportul FAS Franco de-a lungul vasului Free Alongside Ship
principal FOB Franco bord Free on Board
Grupul CFR CFR Cost şi navlu Cost and Freight
Transportul CIF Cost, asigurare şi navlu Cost, insurance and freight
principal la locul de destinaţie
plătit convenit
CPT Transport plătit până la Carriage Paid To
CIP Transport şi asigurare Carriage and Insurance Paid To
plătite până la
Grupul D DAF Franco frontieră Delivered At Frontier
DES Franco navă nedescărcată Delivered EX Ship
DEQ Franco pe chei vămuit Delivered EX Quay (DUTY PAID)
DDU Franco destinaţie nevămuit Delivered Duty Unpaid
DDP Franco destinaţie vămuit Delivered Duty Paid
j) forţa majoră - un eveniment mai presus de controlul părţilor, care nu se datorează greşelii sau vinii acestora, care nu putea fi prevăzut în momentul încheierii contractului şi care face imposibilă executarea şi, respectiv, îndeplinirea contractului; sunt considerate asemenea evenimente: războaie, revoluţii, incendii, inundaţii sau orice alte catastrofe naturale, restricţii apărute ca urmare a unei carantine, embargo, enumerarea nefiind exhaustivă ci enunţiativă. Nu este considerat forţă majoră un eveniment asemenea celor de mai sus, care, fără a crea o imposibilitate de executare, face extrem de costisitoare executarea obligaţiilor uneia din părţi;
k) zi - zi calendaristică; an - 365 de zile.
5. Aplicabilitate
5.1. - Contractul intră în vigoare după constituirea garanţiei bancare de bună execuţie, astfel cum s-a convenit la pct. 10, la data de ..................
.............................................................................. .
(se precizează data la care intră în vigoare contractul)
6. Documentele contractului
6.1. - Documentele contractului sunt:
a) graficul de livrare;
b) acte adiţionale, dacă există;
c) propunerea tehnică şi propunerea financiară;
d) Caietul de sarcini;
e) alte anexe la contract.
7. Standarde
7.1. - Produsele furnizate în baza contractului vor respecta standardele prezentate de către furnizor în propunerea sa tehnică.
7.2. - Când nu este menţionat nici un standard sau reglementare aplicabilă se vor respecta standardele sau alte reglementări autorizate în ţara de origine a produselor.
8. Caracterul confidenţial al contractului
8.1. - (1) O parte contractantă nu are dreptul, fără acordul scris al celeilalte părţi:
a) de a face cunoscut contractul sau orice prevedere a acestuia unei terţe părţi, în afara acelor persoane implicate în îndeplinirea contractului;
b) de a utiliza informaţiile şi documentele obţinute sau la care are acces în perioada de derulare a contractului, în alt scop decât acela de a-şi îndeplini obligaţiile contractuale.
(2) Dezvăluirea oricărei informaţii faţă de persoanele implicate în îndeplinirea contractului se va face confidenţial şi se va extinde numai asupra acelor informaţii necesare în vederea îndeplinirii contractului.
8.2. - O parte contractantă va fi exonerată de răspunderea pentru dezvăluirea de informaţii referitoare la contract dacă:
a) informaţia era cunoscută părţii contractante înainte ca ea să fi fost primită de la cealaltă parte contractantă; sau
b) informaţia a fost dezvăluită după ce a fost obţinut acordul scris al celeilalte părţi contractante pentru asemenea dezvăluire; sau
c) partea contractantă a fost obligată în mod legal să dezvăluie informaţia.
9. Drepturi de proprietate intelectuală
9.1. - Furnizorul are obligaţia de a despăgubi achizitorul împotriva oricăror:
a) reclamaţii şi acţiuni în justiţie, ce rezultă din încălcarea unor drepturi de proprietate intelectuală (brevete, nume, mărci înregistrate etc.), legate de echipamentele, materialele, instalaţiile sau utilajele folosite pentru sau în legătură cu produsele achiziţionate, şi
b) daune-interese, costuri, taxe şi cheltuieli de orice natură, aferente, cu excepţia situaţiei în care o astfel de încălcare rezultă din respectarea Caietului de sarcini întocmit de către achizitor.
10. Garanţia de bună execuţie a contractului
10.1. - (1) Furnizorul are obligaţia de a constitui garanţia de bună execuţie a contractului în perioada convenită în contract.
(2) Achizitorul are obligaţia de a elibera garanţia pentru participare şi de a emite ordinul de începere a contractului numai după ce furnizorul a făcut dovada constituirii garanţiei de bună execuţie.
10.2. - Cuantumul garanţiei de bună execuţie a contractului reprezintă un procent din preţul contractului.
(se precizează cuantumul garanţiei de bună execuţie a contractului, modul de constituire, perioada pentru care se constituie şi modul de restituire)
10.3. - Achizitorul are dreptul de a emite pretenţii asupra garanţiei de bună execuţie, în limita prejudiciului creat, dacă furnizorul nu îşi îndeplineşte obligaţiile asumate prin prezentul contract. Anterior emiterii unei pretenţii asupra garanţiei de bună execuţie achizitorul are obligaţia de a notifica acest lucru furnizorului, precizând totodată obligaţiile care nu au fost respectate.
10.4. - Garanţia produselor este distinctă de garanţia de bună execuţie a contractului.
11. Recepţie, inspecţii şi teste
11.1. - Achizitorul sau reprezentantul său are dreptul de a inspecta şi/sau de a testa produsele pentru a verifica conformitatea lor cu specificaţiile din anexa/anexele la contract.
11.2. - (1) Inspecţiile şi testările la care vor fi supuse produsele, precum şi condiţiile de trecere a recepţiei provizorii şi a recepţiei finale (calitative) sunt descrise în anexa/anexele la prezentul contract.
(2) Achizitorul are obligaţia de a notifica în scris furnizorului identitatea reprezentanţilor săi împuterniciţi pentru efectuarea recepţiei, testelor şi inspecţiilor.
11.3. - Inspecţiile şi testele din cadrul recepţiei provizorii şi recepţiei finale (calitative) se vor face la destinaţia finală a produselor.
(se precizează destinaţia finală a produselor)
11.4. - Dacă vreunul dintre produsele inspectate sau testate nu corespunde specificaţiilor, achizitorul are dreptul să îl respingă, iar furnizorul are obligaţia, fără a modifica preţul contractului:
a) de a înlocui produsele refuzate; sau
b) de a face toate modificările necesare pentru ca produsele să corespundă specificaţiilor lor tehnice.
11.5. - Dreptul achizitorului de a inspecta, de a testa şi, dacă este necesar, de a respinge nu va fi limitat sau amânat datorită faptului că produsele au fost inspectate şi testate de furnizor, cu sau fără participarea unui reprezentant al achizitorului, anterior livrării acestora la destinaţia finală.
11.6. - Prevederile clauzelor 11.1 - 11.5 nu îl vor absolvi pe furnizor de obligaţia asumării garanţiilor sau de alte obligaţii prevăzute în contract.
12. Ambalare şi marcare
12.1. - (1) Furnizorul are obligaţia de a ambala produsele pentru ca acestea să facă faţă, fără limitare, la manipularea dură din timpul transportului, tranzitului şi expunerii la temperaturi extreme, la soare şi la precipitaţiile care ar putea să apară în timpul transportului şi depozitării în aer liber, în aşa fel încât să ajungă în bună stare la destinaţia finală.
(2) În cazul ambalării greutăţilor şi volumelor în formă de cutii furnizorul va lua în considerare, unde este cazul, distanţa mare până la destinaţia finală a produselor şi absenţa facilităţilor de manipulare grea în toate punctele de tranzit.
12.2. - Ambalarea, marcarea şi documentaţia din interiorul sau din afara pachetelor vor respecta strict cerinţele ce vor fi special prevăzute în contract, inclusiv cerinţele suplimentare.
(se precizează aceste cerinţe, inclusiv cele suplimentare şi orice alte instrucţiuni ulterioare cerute de către achizitor)
12.3. - Toate materialele de ambalare a produselor, precum şi toate materialele necesare în vederea protecţiei coletelor (paleţi de lemn, foi de protecţie etc.) rămân în proprietatea achizitorului.
13. Livrarea produselor şi documentele care le însoţesc
13.1. - Furnizorul are obligaţia de a livra produsele la destinaţia finală indicată de achizitor, respectând:
a) datele din graficul de livrare; şi
b) termenul comercial stabilit,
ambele convenite prin contract, după primirea ordinului de începere.
13.2. - (1) La expedierea produselor furnizorul are obligaţia de a comunica în scris atât achizitorului, cât şi, după caz, societăţii de asigurări datele de expediere, numărul contractului, descrierea produselor, cantitatea, locul de încărcare şi locul de descărcare.
(2) Furnizorul va transmite achizitorului documentele care însoţesc produsele:
a) factura fiscală;
b) avizul de expediţie;
c) dispoziţia de livrare;
d) certificatul de origine;
e) certificatul de inspecţie;
f) certificatul de calitate;
g) certificatul de garanţie;
i) după caz, poliţa de asigurare "toate riscurile".
13.3. - Certificarea de către achizitor a faptului că produsele au fost livrate parţial sau total se face după instalare şi după recepţie, prin semnarea de primire de către reprezentantul autorizat al acestuia, pe documentele emise de furnizor pentru livrare.
13.4. - Livrarea produselor se consideră încheiată în momentul în care sunt îndeplinite prevederile clauzelor 13.1. - 13.3.
14. Asigurări
14.1. - Furnizorul are obligaţia de a asigura complet produsele furnizate prin contract împotriva pierderii sau deteriorării neprevăzute la fabricare, transport, depozitare şi livrare, în funcţie de termenul comercial de livrare convenit.
(se precizează termenul comercial de livrare)
14.2. - Dacă achizitorul solicită livrarea produselor pe o bază CIP sau CIF, furnizorul are obligaţia de a plăti pentru asigurarea încărcăturii până la destinaţia finală, numind ca beneficiar pe achizitor.
14.3. - Dacă achizitorul solicită livrarea produselor pe o bază FOB sau FCA, obligaţia de a plăti pentru asigurarea încărcăturii până la destinaţia finală cade în sarcina achizitorului.
15. Transport
15.1. - Dacă achizitorul solicită livrarea produselor pe o bază CIF sau CIP, furnizorul are obligaţia de a asigura şi de a plăti transportul încărcăturii până la destinaţia finală sau în orice alt asemenea loc de destinaţie solicitat.
15.2. - (1) Dacă achizitorul solicită livrarea produselor pe o bază FOB, furnizorul are obligaţia de a asigura şi de a plăti transportul încărcăturii până la, şi inclusiv, punctul de încărcare a produselor în portul de încărcare solicitat.
(2) Dacă achizitorul solicită livrarea produselor pe o bază FCA, furnizorul are obligaţia de a asigura şi de a plăti pentru transportul încărcăturii şi pentru livrarea acesteia în custodia cărăuşului la locul solicitat.
15.3. - Furnizorul are dreptul de a-şi alege cărăuşul pentru a livra produsele pe o bază CIF sau CIP.
15.4. - Dacă achizitorul solicită livrarea produselor pe o bază FOB sau FCA şi asigurarea, în numele şi pe cheltuiala achizitorului, a transportului cu cărăuşi nominalizaţi, furnizorul poate aranja transportul şi cu cărăuşi alternativi dacă cei nominalizaţi nu sunt disponibili în perioada/perioadele de livrare.
16. Servicii
16.1. - Pe lângă furnizarea efectivă a produselor furnizorul are obligaţia de a presta şi serviciile aferente furnizării produselor, fără a modifica preţul contractului.
16.2. - Furnizorul are obligaţia de a presta serviciile pentru o perioadă convenită, cu condiţia ca aceste servicii să nu elibereze furnizorul de nici o obligaţie de garanţie asumată prin contract.
(se precizează perioada convenită pentru prestarea serviciilor)
17. Piese de schimb
17.1. - Furnizorul are obligaţia de a furniza piese de schimb fabricate sau livrate de către acesta, după expirarea perioadei de garanţie, contra cost, în baza unor contracte viitoare.
(se precizează modul de furnizare a pieselor de schimb, precum şi durata viitoarelor contracte)
17.2. - În perioada de garanţie a produselor furnizorul are obligaţia de a furniza piesele de schimb şi subansamblurile care se defectează.
17.3. - În eventualitatea în care a încetat fabricarea de piese de schimb, furnizorul are obligaţia:
a) de a notifica în avans (cu cel puţin 90 de zile) achizitorului, pentru a permite acestuia să cumpere piesele necesare; şi
b) de a pune la dispoziţie achizitorului, fără plată, dacă i se cere, proiectele, desenele şi specificaţiile pieselor de schimb.
18. Perioada de garanţie acordată produselor
18.1. - Furnizorul are obligaţia de a garanta că produsele furnizate prin contract sunt noi, nefolosite, de ultimă generaţie şi încorporează toate îmbunătăţirile recente în proiectare şi structura materialelor, în afara cazului în care este prevăzut altfel în contract. De asemenea, furnizorul are obligaţia de a garanta că nici unul dintre produsele furnizate prin contract nu va avea nici un defect ca urmare a proiectului, materialelor sau manoperei (cu excepţia cazului în care proiectul şi/sau materialul este/sunt cerut/cerute în mod expres de către achizitor) sau oricărei alte acţiuni sau omisiuni a furnizorului şi că acestea vor funcţiona în condiţii normale.
18.2. - (1) Perioada de garanţie acordată produselor de către furnizor este cea declarată în propunerea tehnică.
(se precizează perioada de garanţie acordată produselor)
(2) Perioada de garanţie a produselor începe cu data recepţiei efectuate după livrarea şi instalarea acestora la destinaţia finală.
18.3. - Achizitorul are dreptul de a notifica imediat furnizorului, în scris, orice plângere sau reclamaţie ce apare în conformitate cu această garanţie.
18.4. - La primirea unei astfel de notificări furnizorul are obligaţia de a remedia defecţiunea sau de a înlocui produsul în perioada convenită, fără costuri suplimentare pentru achizitor. Produsele care în timpul perioadei de garanţie le înlocuiesc pe cele defecte beneficiază de o nouă perioadă de garanţie care curge de la data înlocuirii produsului.
(se precizează perioada de remediere a defecţiunilor sau de înlocuire a produsului)
18.5. - Dacă furnizorul, după ce a fost înştiinţat, nu reuşeşte să remedieze defectul în perioada convenită, achizitorul are dreptul de a lua măsuri de remediere pe riscul şi spezele furnizorului şi fără a aduce nici un prejudiciu oricăror alte drepturi pe care achizitorul le poate avea faţă de furnizor prin contract.
19. Modalităţi de plată
19.1. - Achizitorul are obligaţia de a efectua plata către furnizor în termenul convenit de la emiterea facturii de către acesta. Plăţile în valută se vor efectua prin respectarea prevederilor legale.
(se precizează termenul de plată de la emiterea facturii şi, după caz, graficul de plată)
19.2. - Dacă achizitorul nu onorează facturile în termen de 14 zile de la expirarea perioadei prevăzute la clauza 19.1 şi fără a prejudicia dreptul furnizorului de a apela la prevederile clauzei 25.1, acesta din urmă are dreptul de a sista livrarea produselor şi de a beneficia de reactualizarea sumei de plată la nivelul corespunzător zilei de efectuare a plăţii. Imediat ce achizitorul onorează factura, furnizorul va relua livrarea produselor în cel mai scurt timp posibil.
19.3. - Achizitorul are dreptul de a acorda avans furnizorului, dacă acesta solicită, numai contra unei scrisori de returnare a avansului şi numai în limita valorică prevăzută de lege.
(se precizează cuantumul avansului)
20. Actualizarea preţului contractului
20.1. - Pentru produsele livrate şi pentru serviciile prestate plăţile datorate de achizitor furnizorului sunt cele declarate în propunerea financiară, anexă la contract.
20.2. - Preţul contractului se actualizează utilizându-se formula de actualizare convenită.
(se precizează formula de actualizare)
21. Amendamente
21.1. - Părţile contractante au dreptul, pe durata îndeplinirii contractului, de a conveni modificarea clauzelor contractului, prin act adiţional, numai în cazul apariţiei unor circumstanţe care lezează interesele comerciale legitime ale acestora şi care nu au putut fi prevăzute la data încheierii contractului.
22. Subcontractanţi
22.1. - Furnizorul are obligaţia de a încheia contracte cu subcontractanţii desemnaţi, în aceleaşi condiţii în care el a semnat contractul cu achizitorul.
22.2. - (1) Furnizorul are obligaţia de a prezenta la încheierea contractului toate contractele încheiate cu subcontractanţii desemnaţi.
(2) Lista cuprinzând subcontractanţii, cu datele de recunoaştere a acestora, cât şi contractele încheiate cu aceştia se constituie în anexe la contract.
22.3. - (1) Furnizorul este pe deplin răspunzător faţă de achizitor de modul în care îndeplineşte contractul.
(2) Subcontractantul este pe deplin răspunzător faţă de furnizor de modul în care îşi îndeplineşte partea sa din contract.
(3) Furnizorul are dreptul de a pretinde daune-interese subcontractanţilor dacă aceştia nu îşi îndeplinesc partea lor din contract.
22.4. - Furnizorul poate schimba oricare subcontractant numai dacă acesta nu şi-a îndeplinit partea sa din contract. Schimbarea subcontractantului nu va schimba preţul contractului şi va fi notificată achizitorului.
23. Întârzieri în îndeplinirea contractului
23.1. - Furnizorul are obligaţia de a îndeplini contractul de furnizare în perioada/perioadele înscrise în graficul de livrare.
23.2. - Dacă pe parcursul îndeplinirii contractului furnizorul nu respectă graficul de livrare sau de prestare a serviciilor, acesta are obligaţia de a notifica, în timp util, achizitorului; modificarea datei/perioadelor de furnizare asumate în graficul de livrare se face cu acordul părţilor, prin act adiţional.
23.3. - Cu excepţia prevederilor clauzei 27 şi în afara cazului în care achizitorul este de acord cu o prelungire conform clauzei 23.2, o întârziere în îndeplinirea contractului dă dreptul achizitorului de a solicita penalităţi furnizorului, potrivit prevederilor clauzei 24.
24. Penalităţi, daune-interese
24.1. - În cazul în care, din vina sa exclusivă, furnizorul nu reuşeşte să îşi îndeplinească obligaţiile asumate prin contract, achizitorul are dreptul de a deduce din preţul contractului, ca penalităţi, o sumă echivalentă cu o cotă procentuală din preţul contractului.
(se precizează cota procentuală pentru fiecare zi/săptămână de întârziere, până la îndeplinirea efectivă a obligaţiilor)
24.2. - În cazul în care achizitorul nu onorează facturile în termen de 28 de zile de la expirarea perioadei prevăzute la clauza 19.1, acesta are obligaţia de a plăti, ca penalităţi, o sumă echivalentă cu o cotă procentuală din plata neefectuată.
(se precizează cota procentuală pentru fiecare zi/săptămână de întârziere, până la îndeplinirea efectivă a obligaţiilor)
25. Rezilierea contractului
25.1. - Nerespectarea obligaţiilor asumate prin prezentul contract de către una dintre părţi dă dreptul părţii lezate de a cere rezilierea contractului de furnizare şi de a pretinde plata de daune-interese.
25.2. - Achizitorul îşi rezervă dreptul de a denunţa unilateral contractul de furnizare, în cel mult 30 de zile de la apariţia unor circumstanţe care nu au putut fi prevăzute la data încheierii contractului şi care conduc la modificarea clauzelor contractuale în aşa măsură încât îndeplinirea contractului respectiv ar fi contrară interesului public.
25.3. - În cazul prevăzut la clauza 25.2 furnizorul are dreptul de a pretinde numai plata corespunzătoare pentru partea din contract îndeplinită până la data denunţării unilaterale a contractului.
26. Cesiunea
26.1. - Furnizorul are obligaţia de a nu transfera total sau parţial obligaţiile sale asumate prin contract, fără să obţină în prealabil acordul scris al achizitorului.
26.2. - Cesiunea nu va exonera furnizorul de nici o responsabilitate privind garanţia sau orice alte obligaţii asumate prin contract.
27. Forţa majoră
27.1. - Forţa majoră este constatată de o autoritate competentă.
27.2. - Forţa majoră exonerează părţile contractante de îndeplinirea obligaţiilor asumate prin prezentul contract, pe toată perioada în care aceasta acţionează.
27.3. - Îndeplinirea contractului va fi suspendată în perioada de acţiune a forţei majore, dar fără a prejudicia drepturile ce li se cuveneau părţilor până la apariţia acesteia.
27.4. - Partea contractantă care invocă forţa majoră are obligaţia de a notifica celeilalte părţi, imediat şi în mod complet, producerea acesteia şi de a lua orice măsuri care îi stau la dispoziţie în vederea limitării consecinţelor.
27.5. - Dacă forţa majoră acţionează sau se estimează că va acţiona o perioadă mai mare de 6 luni, fiecare parte va avea dreptul să notifice celeilalte părţi încetarea de plin drept a prezentului contract, fără ca vreuna dintre părţi să poată pretinde celeilalte daune-interese.
28. Soluţionarea litigiilor
28.1. - Achizitorul şi furnizorul vor face toate eforturile pentru a rezolva pe cale amiabilă, prin tratative directe, orice neînţelegere sau dispută care se poate ivi între ei în cadrul sau în legătură cu îndeplinirea contractului.
28.2. - Dacă după 15 de zile de la începerea acestor tratative neoficiale achizitorul şi furnizorul nu reuşesc să rezolve în mod amiabil o divergenţă contractuală, fiecare poate solicita ca disputa să se soluţioneze fie prin arbitraj la Camera de Comerţ şi Industrie a României şi a Municipiului Bucureşti, fie de către instanţele judecătoreşti din România.
(se precizează modalitatea de soluţionare a litigiilor)
29. Limba care guvernează contractul
29.1. - Limba care guvernează contractul este limba română.
30. Comunicări
30.1. - (1) Orice comunicare între părţi, referitoare la îndeplinirea prezentului contract, trebuie să fie transmisă în scris.
(2) Orice document scris trebuie înregistrat atât în momentul transmiterii, cât şi în momentul primirii.
30.2. - Comunicările dintre părţi se pot face şi prin telefon, telegramă, telex, fax sau e-mail, cu condiţia confirmării în scris a primirii comunicării.
31. Legea aplicabilă contractului
31.1. - Contractul va fi interpretat conform legilor din România.
Achizitor, Furnizor,
...................... ......................
(semnătura autorizată) (semnătura autorizată)
L.S. L.S.
---------------