BluePink XHost |
Gazduire site-uri web nelimitata ca spatiu si trafic lunar la doar 15 eur / an. Inregistrare domenii .ro .com .net .org .info .biz .com.ro .org.ro la preturi preferentiale. Pentru oferta detaliata accesati site-ul BluePink |
CONTRACT DE PRESTARE DE SERVICII
nr. .......... din ................
1. Părţi contractante
Între
autoritatea contractantă ..................................., adresa sediului ..................................., telefon/fax ...................., număr de înmatriculare ................., cod fiscal ..............., cont trezorerie ...................., reprezentată prin ............................,
(denumirea conducătorului)
funcţia ..............................., în calitate de achizitor,
şi
prestatorul ............................................................,
(denumirea)
adresa sediului ................................, telefon/fax ................, numărul de înmatriculare ......................, cod fiscal .................., cont (trezorerie, bancă) ......................................, reprezentat
prin .........................., funcţia ............, în calitate de prestator,
(denumirea conducătorului)
a intervenit prezentul contract.
2. Obiectul şi preţul contractului
2.1. - Prestatorul se obligă să presteze ..................................
(denumirea serviciilor)
în perioada/perioadele convenite şi în conformitate cu obligaţiile asumate prin prezentul contract.
2.2. - Achizitorul se obligă să plătească prestatorului preţul convenit
pentru îndeplinirea contractului de servicii ................................. .
(denumirea)
2.3. - Preţul convenit pentru îndeplinirea contractului, plătibil prestatorului de către achizitor, conform graficului de plăţi, este de ................ mii lei, din care T.V.A. .................. mii lei.
3. Durata contractului
3.1. - Prestatorul se obligă să presteze ..................................,
(denumirea serviciilor)
astfel cum este prevăzut în graficul de prestare pentru îndeplinirea sarcinilor,
în decurs de .......................... de la data intrării în vigoare a
(zile/luni calendaristice)
contractului.
4. Definiţii
4.1. - În prezentul contract următorii termeni vor fi interpretaţi astfel:
a) contract - actul juridic care reprezintă acordul de voinţă al celor două părţi încheiat între o autoritate contractantă, în calitate de achizitor, şi un prestator de servicii, în calitate de prestator;
b) achizitor şi prestator - părţile contractante, astfel cum sunt acestea denumite în prezentul contract;
c) preţul contractului - preţul plătibil prestatorului de către achizitor, în baza contractului, pentru îndeplinirea integrală şi corespunzătoare a tuturor obligaţiilor asumate prin contract;
d) servicii - activităţi a căror prestare face obiectul contractului;
e) produse - echipamentele, maşinile, utilajele, piesele de schimb şi orice alte bunuri cuprinse în anexa/anexele la prezentul contract şi pe care prestatorul are obligaţia de a le furniza aferent serviciilor prestate conform contractului;
f) standarde - standardele, reglementările tehnice sau altele asemenea prevăzute în Caietul de sarcini şi în propunerea tehnică;
g) forţa majoră - un eveniment mai presus de controlul părţilor, care nu se datorează greşelii sau vinii acestora, care nu putea fi prevăzut în momentul încheierii contractului şi care face imposibilă executarea şi, respectiv, îndeplinirea contractului; sunt considerate asemenea evenimente: războaie, revoluţii, incendii, inundaţii sau orice alte catastrofe naturale, restricţii apărute ca urmare a unei carantine, embargo, enumerarea nefiind exhaustivă ci enunţiativă. Nu este considerat forţă majoră un eveniment asemenea celor de mai sus, care, fără a crea o imposibilitate de executare, face extrem de costisitoare executarea obligaţiilor uneia din părţi;
h) zi - zi calendaristică; an - 365 de zile.
5. Aplicabilitate
5.1. - Contractul de servicii intră în vigoare după constituirea garanţiei bancare de bună execuţie, astfel cum s-a convenit la pct. 10, la data de
.............................................................. .
(se precizează data la care intră în vigoare contractul)
6. Documentele contractului
6.1. - Documentele prezentului contract sunt:
a) graficul de prestare;
b) acte adiţionale, dacă există;
c) propunerea tehnică şi propunerea financiară;
d) Caietul de sarcini;
e) alte anexe la contract.
7. Standarde
7.1. - Serviciile prestate în baza contractului vor respecta standardele prezentate de către prestator în propunerea sa tehnică.
8. Caracterul confidenţial al contractului
8.1. - (1) O parte contractantă nu are dreptul, fără acordul scris al celeilalte părţi:
a) de a face cunoscut contractul sau orice prevedere a acestuia unei terţe părţi, în afara acelor persoane implicate în îndeplinirea contractului;
b) de a utiliza informaţiile şi documentele obţinute sau la care are acces în perioada de derulare a contractului, în alt scop decât acela de a-şi îndeplini obligaţiile contractuale.
(2) Dezvăluirea oricărei informaţii faţă de persoanele implicate în îndeplinirea contractului se va face confidenţial şi se va extinde numai asupra acelor informaţii necesare în vederea îndeplinirii contractului.
8.2. - O parte contractantă va fi exonerată de răspunderea pentru dezvăluirea de informaţii referitoare la contract dacă:
a) informaţia era cunoscută părţii contractante înainte ca ea să fi fost primită de la cealaltă parte contractantă; sau
b) informaţia a fost dezvăluită după ce a fost obţinut acordul scris al celeilalte părţi contractante pentru asemenea dezvăluire; sau
c) partea contractantă a fost obligată în mod legal să dezvăluie informaţia.
9. Drepturi de proprietate intelectuală
9.1. - Prestatorul are obligaţia de a despăgubi achizitorul împotriva oricăror:
a) reclamaţii şi acţiuni în justiţie, ce rezultă din încălcarea unor drepturi de proprietate intelectuală (brevete, nume, mărci înregistrate etc.), legate de echipamentele, materialele, instalaţiile sau utilajele folosite pentru sau în legătură cu prestarea serviciilor; şi
b) daune-interese, costuri, taxe şi cheltuieli de orice natură, aferente, cu excepţia situaţiei în care o astfel de încălcare rezultă din respectarea Caietului de sarcini întocmit de către achizitor.
10. Garanţia de bună execuţie a contractului
10.1. - (1) Prestatorul are obligaţia de a constitui garanţia de bună execuţie a contractului în perioada convenită în contract.
(2) Achizitorul are obligaţia de a elibera garanţia pentru participare şi de a emite ordinul de începere a contractului numai după ce prestatorul a făcut dovada constituirii garanţiei de bună execuţie.
10.2. - Cuantumul garanţiei de bună execuţie a contractului reprezintă un procent din preţul contractului.
(se precizează cuantumul garanţiei de bună execuţie a contractului, modul de constituire, perioada pentru care se constituie şi modul de restituire)
10.3. - Achizitorul are dreptul de a emite pretenţii asupra garanţiei de bună execuţie, în limita prejudiciului creat, dacă prestatorul nu îşi îndeplineşte obligaţiile asumate prin prezentul contract. Anterior emiterii unei pretenţii asupra garanţiei de bună execuţie achizitorul are obligaţia de a notifica acest lucru prestatorului, precizând totodată obligaţiile care nu au fost respectate.
11. Responsabilităţile prestatorului
11.1. - (1) Prestatorul are obligaţia de a presta serviciile prevăzute în contract cu profesionalismul şi promptitudinea cuvenite angajamentului asumat şi în conformitate cu propunerea sa tehnică.
(2) Prestatorul are obligaţia de a supraveghea prestarea serviciilor, de a asigura resursele umane, materiale, instalaţiile, echipamentele sau altele asemenea, fie de natură provizorie, fie definitive cerute de şi pentru contract, în măsura în care necesitatea asigurării acestora este prevăzută în contract sau se poate deduce în mod rezonabil din contract.
11.2. - Prestatorul este pe deplin responsabil pentru prestarea serviciilor în conformitate cu graficul de prestare convenit. Totodată este răspunzător atât de siguranţa tuturor operaţiunilor şi metodelor de prestare utilizate, cât şi de calificarea personalului folosit pe toată durata contractului.
(se precizează anexa ce conţine graficul de prestare)
12. Responsabilităţile achizitorului
12.1. - Achizitorul are obligaţia de a pune la dispoziţie prestatorului orice facilităţi şi/sau informaţii pe care acesta le-a cerut în propunerea tehnică şi pe care le consideră necesare pentru îndeplinirea contractului.
13. Recepţie şi verificări
13.1. - Achizitorul are dreptul de a verifica modul de prestare a serviciilor pentru a stabili conformitatea lor cu prevederile din propunerea tehnică şi din Caietul de sarcini.
13.2. - Verificările vor fi efectuate în conformitate cu prevederile din prezentul contract. Achizitorul are obligaţia de a notifica în scris prestatorului identitatea reprezentanţilor săi împuterniciţi pentru acest scop.
(se precizează anexa care conţine modul de verificare şi recepţie a serviciilor)
14. Începere, finalizare, întârzieri, sistare
14.1. - (1) Prestatorul are obligaţia de a începe prestarea serviciilor în timpul cel mai scurt posibil de la primirea ordinului de începere a contractului.
(se precizează data maximă de emitere a ordinului de începere a contractului)
(2) În cazul în care prestatorul suferă întârzieri şi/sau suportă costuri suplimentare, datorate în exclusivitate achizitorului, părţile vor stabili de comun acord:
a) prelungirea perioadei de prestare a serviciului; şi
b) totalul cheltuielilor aferente, dacă este cazul, care se vor adăuga la preţul contractului.
14.2. - (1) Serviciile prestate în baza contractului sau, dacă este cazul, orice fază a acestora prevăzută să fie terminată într-o perioadă stabilită în graficul de prestare trebuie finalizată în termenul convenit de părţi, termen care se calculează de la data începerii prestării serviciilor.
(2) În cazul în care:
a) orice motive de întârziere ce nu se datorează prestatorului; sau
b) alte circumstanţe neobişnuite, susceptibile de a surveni altfel decât prin încălcarea contractului de către prestator îndreptăţesc prestatorul să solicite prelungirea perioadei de prestare a serviciilor sau a oricărei faze a acestora, părţile vor revizui, de comun acord, perioada de prestare şi vor semna un act adiţional.
14.3. - Dacă pe parcursul îndeplinirii contractului prestatorul nu respectă graficul de prestare, acesta are obligaţia de a notifica acest lucru, în timp util, achizitorului. Modificarea datei/perioadelor de prestare asumate în graficul de prestare se face cu acordul părţilor, prin act adiţional.
14.4. - Cu excepţia prevederilor clauzei 22 şi în afara cazului în care achizitorul este de acord cu o prelungire conform clauzei 14.3, o întârziere în îndeplinirea contractului dă dreptul achizitorului de a solicita penalităţi prestatorului potrivit prevederilor clauzei 19.
15. Modalităţi de plată
15.1. - Achizitorul are obligaţia de a efectua plata către prestator în termenul convenit de la emiterea facturii de către prestator. Plăţile în valută se vor efectua prin respectarea prevederilor legale.
(se precizează termenul de plată de la emiterea facturii şi, după caz, graficul de plată)
15.2. - Dacă achizitorul nu onorează facturile în termen de 14 zile de la expirarea perioadei prevăzute la clauza 15.1 şi fără a prejudicia dreptul prestatorului de a apela la prevederile clauzei 19.1, acesta din urmă are dreptul de a sista prestarea serviciilor sau de a diminua ritmul prestării şi de a beneficia de reactualizarea sumei de plată la nivelul corespunzător zilei de efectuare a plăţii. Imediat ce achizitorul onorează factura, prestatorul va relua prestarea serviciilor în cel mai scurt timp posibil.
15.3. - Achizitorul are dreptul de a acorda avans prestatorului, dacă acesta solicită, numai contra unei scrisori de returnare a avansului şi numai în limita valorică prevăzută de lege.
(se precizează cuantumul avansului)
16. Actualizarea preţului contractului
16.1. - Pentru serviciile prestate plăţile datorate de achizitor prestatorului sunt cele declarate în propunerea financiară, anexă la contract.
16.2. - Preţul contractului se actualizează utilizându-se formula de actualizare convenită.
(se precizează formula de actualizare)
17. Amendamente
17.1. - Părţile contractante au dreptul, pe durata îndeplinirii contractului, de a conveni modificarea clauzelor contractului prin act adiţional numai în cazul apariţiei unor circumstanţe care lezează interesele comerciale legitime ale acestora şi care nu au putut fi prevăzute la data încheierii contractului.
18. Subcontractanţi
18.1. - Prestatorul are obligaţia de a încheia contracte cu subcontractanţii desemnaţi, în aceleaşi condiţii în care el a semnat contractul cu achizitorul.
18.2. - (1) Prestatorul are obligaţia de a prezenta la încheierea contractului toate contractele încheiate cu subcontractanţii desemnaţi.
(2) Lista cuprinzând subcontractanţii, cu datele de recunoaştere ale acestora, precum şi contractele încheiate cu aceştia se constituie în anexe la contract.
18.3. - (1) Prestatorul este pe deplin răspunzător faţă de achizitor de modul în care îndeplineşte contractul.
(2) Subcontractantul este pe deplin răspunzător faţă de prestator de modul în care îşi îndeplineşte partea sa din contract.
(3) Prestatorul are dreptul de a pretinde daune-interese subcontractanţilor dacă aceştia nu îşi îndeplinesc partea lor din contract.
18.4. - Prestatorul poate schimba oricare subcontractant numai dacă acesta nu şi-a îndeplinit partea sa din contract. Schimbarea subcontractantului nu va schimba preţul contractului şi va fi notificată achizitorului.
19. Penalităţi, daune-interese
19.1. - În cazul în care, din vina sa exclusivă, prestatorul nu reuşeşte să îşi îndeplinească obligaţiile asumate prin contract, achizitorul are dreptul de a deduce din preţul contractului, ca penalităţi, o sumă echivalentă cu o cotă procentuală din preţul contractului.
(se precizează cota procentuală pentru fiecare zi/săptămână de întârziere, până la îndeplinirea efectivă a obligaţiilor)
19.2. - În cazul în care achizitorul nu onorează facturile în termen de 28 de zile de la expirarea perioadei prevăzute la clauza 15.1, acesta are obligaţia de a plăti, ca penalităţi, o sumă echivalentă cu o cotă procentuală din plata neefectuată.
(se precizează cota procentuală pentru fiecare zi/săptămână de întârziere, până la îndeplinirea efectivă a obligaţiilor)
20. Rezilierea contractului
20.1. - Nerespectarea obligaţiilor asumate prin prezentul contract de către una dintre părţi dă dreptul părţii lezate de a cere rezilierea contractului de servicii şi de a pretinde plata de daune-interese.
20.2. - Achizitorul îşi rezervă dreptul de a denunţa unilateral contractul de servicii, în cel mult 30 de zile de la apariţia unor circumstanţe care nu au putut fi prevăzute la data încheierii contractului şi care conduc la modificarea clauzelor contractuale în aşa măsură încât îndeplinirea contractului respectiv ar fi contrară interesului public.
20.3. - În cazul prevăzut la clauza 20.2 prestatorul are dreptul de a pretinde numai plata corespunzătoare pentru partea din contract îndeplinită până la data denunţării unilaterale a contractului.
21. Cesiunea
21.1. - Prestatorul are obligaţia de a nu transfera total sau parţial obligaţiile sale asumate prin contract, fără să obţină în prealabil acordul scris al achizitorului.
21.2. - Cesiunea nu va exonera prestatorul de nici o responsabilitate privind garanţia sau orice alte obligaţii asumate prin contract.
22. Forţa majoră
22.1. - Forţa majoră este constatată de o autoritate competentă.
22.2. - Forţa majoră exonerează părţile contractante de îndeplinirea obligaţiilor asumate prin prezentul contract, pe toată perioada în care aceasta acţionează.
22.3. - Îndeplinirea contractului va fi suspendată în perioada de acţiune a forţei majore, dar fără a prejudicia drepturile ce li se cuveneau părţilor până la apariţia acesteia.
22.4. - Partea contractantă care invocă forţa majoră are obligaţia de a notifica celeilalte părţi, imediat şi în mod complet, producerea acesteia şi de a lua orice măsuri care îi stau la dispoziţie în vederea limitării consecinţelor.
22.5. - Dacă forţa majoră acţionează sau se estimează că va acţiona o perioadă mai mare de 6 luni, fiecare parte va avea dreptul să notifice celeilalte părţi încetarea de plin drept a prezentului contract, fără ca vreuna dintre părţi să poată pretinde celeilalte daune-interese.
23. Soluţionarea litigiilor
23.1. - Achizitorul şi prestatorul vor face toate eforturile pentru a rezolva pe cale amiabilă, prin tratative directe, orice neînţelegere sau dispută care se poate ivi între ei în cadrul sau în legătură cu îndeplinirea contractului.
23.2. - Dacă după 15 zile de la începerea acestor tratative neoficiale achizitorul şi prestatorul nu reuşesc să rezolve în mod amiabil o divergenţă contractuală, fiecare poate solicita ca disputa să se soluţioneze fie prin arbitraj la Camera de Comerţ şi Industrie a României şi a Municipiului Bucureşti, fie de către instanţele judecătoreşti din România.
(se precizează modalitatea de soluţionare a litigiilor)
24. Limba care guvernează contractul
24.1. - Limba care guvernează contractul este limba română.
25. Comunicări
25.1. - (1) Orice comunicare între părţi, referitoare la îndeplinirea prezentului contract, trebuie să fie transmisă în scris.
(2) Orice document scris trebuie înregistrat atât în momentul transmiterii, cât şi în momentul primirii.
25.2. - Comunicările între părţi se pot face şi prin telefon, telegramă, telex, fax sau e-mail, cu condiţia confirmării în scris a primirii comunicării.
26. Legea aplicabilă contractului
26.1. - Contractul va fi interpretat conform legilor din România.
Achizitor, Prestator,
....................……….. ....................………….
(semnătura autorizată) (semnătura autorizată)
L.S. L.S.